Sådan opretter du en Facebook-side
Hvad skal du bruge?
Software:
Understøttet styresystem:
Windows XP, Windows Vista, Windows 7 og Windows 8
Krav til hardware:
800MHz Intel eller AMD CPU eller bedre; 512MB RAM eller bedre
Vil du gerne følge med, når det gælder markedsføring og trends inden for de sociale medier, og skal du have oprettet en Facebook-side for dig selv, din café eller din virksomhed, så kommer vi her med en guide til, hvordan du kommer i gang. For selvom du måske kender Facebook godt i forvejen, så kan det skabe lidt forvirring med alle de features, du får foræret med en Facebook-side på Facebook.
Find navn, logo og informationer
Når du skal oprette en Facebook-side, så finder du dette ude i den venstre spalte, hvor der nederst står ”opret”. Her klikker du selvfølgelig på siden, og så begynder arbejdet med at få alle informationer på plads. Derfor er det godt at være forberedt og have styr på navn og indhold med det samme. Sørg for, at du har dit logo liggende, og at du får skrevet en fyldestgørende tekst, der beskriver dig eller virksomheden, og hvis det er en café, så selvfølgelig åbningstider og alt andet praktisk. Du bør også have det første opslag klar, så du hurtigt kan få skabt noget opmærksomhed om din side.
Facebookannoncering
Når du har fået oprettet din side, så skal du have skabt noget opmærksomhed omkring din side, og dette kan du gøre på flere forskellige måder. Du kan dele den på din private profil og gøre brug af andre sociale medier som f.eks. Instagram, hvor du måske allerede har en profil på din virksomhed eller café. På den måde får du skabt mest mulig synlighed uden at bruge penge på markedsføringen.
Det kan dog være en god idé at investere lidt i din nye Facebook-side, hvis du har et mål om at få mange følgere. Derfor kan du benytte dig af Facebooks funktion ”annonce”, hvor du kan lave annonceringer for din nye Facebook-side.
Her kan du læse mere om denne mulighed, hvis du selv vil give dig i kast med det. Du kan nemlig også få hjælp til at få lavet disse annoncer, som også kan laves eksternt og dermed kommer de frem på en anden måde, end hvis du gjorde det igennem Facebooks annoncecenter. Det kan være en fordel at benytte dig af den eksterne mulighed, da den ofte når ud til langt flere i den specifikke målgruppe.
Prisen på annoncering på Facebook er meget varierende, og derfor er det bedste, du kan gøre, at tage kontakt til et markedsføringsbureau for at høre mere om, hvilke muligheder du har.